Tarkenna hakua

Jumppien sisällöt

Tästä näet minkälainen jumppa on kyseessä.

BODY
Helppo askelsarja 15 – 20 min. Monipuolisessa lihaskunto – osuudessa käytetään välineitä 30 – 35 min. Tunnin lopussa 10 min venyttely.

HIIT
(High-intensity Interval Training) on erittäin raskas, oman kehon painolla tehtävä intervallitykitys, joka kohottaa nopeasti kuntoa ja parantaa lukuisien tutkimusten mukaan sekä sokeri- että rasva-aineenvaihduntaa. Tunti sopii monen kuntoisille, jokainen tekee itseensä nähden "täysillä", ja liikkeille on aina vaihtoehtoisia tekotapoja. Tunnilla ei ole koreografioita. Tunti sopii miehille ja naisille.

HOPEINEN JUMPPA
Eläkeläisille suunnattu jumppatuokio, jossa on vaihteleva ohjelma. Lihaskuntoa, tasapainoharjoitteita, kunnonkohotusta ja tunnin lopussa on tietysti vielä venyttelyt.

IKILIIKKUJAT
Tunti sisältää alkulämmittelyn n. 15 min, jonka jälkeen tehdään kuntosaliharjoittelua n. 45 min, jossa ohjaaja on kokoajan paikalla avustamassa laitteiden ja liikkeiden kanssa. Tunnin lopussa on vielä venyttelyt n. 15 min.

KEHONHUOLTO
Kehonhuolto on kokonaisvaltainen lihasten ja lihaskalvojen hyvinvointia edistävä tunti, jossa on vaikutteita eri kehonhuoltomenetelmistä. Tunnilla käytetään apuna välineitä ja omaa kehoa. Rauhallisesta tahdistaan huolimatta tunnet harjoittelun tehokkuuden välittömästi: Dynaamiset liikkeet ja kehon huoltaminen lisäävät liikkuvuutta. Tunnilla ei tarvitse kenkiä. Tunti sopii kaikille.

KEHO KUNTOON
Tempoltaan rauhallinen kehonhuoltotunti. Askelluksia ei ole, vaan tunnilla keskitytään lihaskuntotekniikoihin ja syviin vatsalihaksiin. Sopii kaikenkuntoisille ja tuo monipuolisuutta harjoitteluun.

KUNNON JUMPPA
Tehokas perustunti. Tunti sisältää alkulämmittelyn, monipuolisen lihaskunto – osion sekä loppuvenyttelyn.

KUNTO CIRCUIT
Tehokas perustunti. Sisältää alkulämmittelyn, monipuolisen lihaskunto-osuuden kuntopiirimuodossa sekä loppuvenyttelyn. Torstain tunnissa lyhyet venytykset.

LAVIS – LAVATANSSIJUMPPA
Hauska ja hikinen tunti joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla tanssitaan yksin, joten ei tarvitse etsiä tanssiparia osallistuakseen. Laviksessa käydään läpi tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba ja mikäli nämä eivät ole tuttuja entuudestaan niin kuntoilun ohella ne opitaan!

MIEHET
Kaikenikäisille miehille vaihtelevalla ohjelmalla suunnattu tunti, jossa parannetaan lihasvoimaa, kehonhallintaa ja kestävyyttä. Tunnin lopussa rauhalliset venyttelyt.

MINDFUL BODY
Mindful Body yhdistää kehon ja mielen huoltamista kokonaisuutena sekä perustuu ajatukseen siitä, että kaikki mitä tapahtuu mielessä, tapahtuu myös fyysisenä reaktiona ja kokemuksena kehossa. Mindful Body lähestyy ihmisen hoitamista ja hyvän olon saavuttamista yhdistämällä nämä molemmat puolet kaikessa tekemisessä. Jos kaipaat lisää liikkuvuutta ja voimaa kehoon, ja haluaisit myös mielessä olevan myllerryksen laantumaan, tunti on juuri sinulle tehty!

* PILATES (PAIKKAVARAUS!)
Tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, opettamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä. Menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia, jotka myös koordinoivat taloudellista ja vähäenergistä tuki- ja liikuntaelinten käyttöä. Sopii myös aloittelijoille.

PUMP IT
BODYPUMP- tyylinen lihaskuntotunti, jossa on helppo lämmittely ilman askelsarjoja. Yhtä lihasryhmää työstetään yhden kappaleen ajan. Apuna käytetään pääasiassa voimatankoja. Tunnin lopussa on vielä loppuvenyttelyt. Sopii myös miehille!!!

PHA
Intervallitunti, jossa vuorotellaan syke- ja lihaskunto – osioita lyhyissä jaksoissa. Liikkeet tehdään ns. pattereina. Liikepatteriin kuuluu kaksi lihaskuntoliikettä ja yksi sykkeenkohotusliike. Tunti sisältää alkulämmittelyn n. 10 min, jonka jälkeen tehdään kolme erilaista patteria. Tunnin lopussa myös lyhyt venyttelyhetki n. 5 – 10 min.

REISI, VATSA, PEPPU
Keskitasoinen askelsarja n. 20 min. Lihaskunto-osuudessa käydään tehokkaasti läpi reisi-, vatsa- ja pakaralihakset n. 30 min. Tunnin lopussa venyttelyosuus n. 10 min.

JOOGA
Joogaliikkeet eli asanat auttavat pitämään kehon notkeana, joustavana ja hyvässä kunnossa. Asanoiden vaikutuksesta hermosto, imunestejärjestelmä, aineenvaihdunta sekä sisäeritysrauhasten hormonieritys tasapainottuvat. Täten asanat auttavat pitämään harmoniaa fyysisen kehon, tietoisen mielen ja alitajuisen mielen välillä. Rauhoittavaa ja rentoa kehon ja mielen hallintaa. Sopii kaikille.

SIMPPELI AAMUJUMPPA
Helppo lämmittely ilman askelsarjoja n. 15 min. Monipuolinen lihaskunto-osuus n. 35 min. Tunnin lopussa venyttelyosuus n. 10 min. Sopii myös aloittelijoille.

SUPER BODY
Helpohko askelsarjallinen alkulämmittely 10-15 min. Monipuoliset lihaskuntoliikkeet painotankoa ja mahdollisesti muita välineitä käyttäen. Lopussa venyttely.

TEHOTREENI
Intervallitykitys, joka lisää kestävyyttä, hapenottokykyä, voimaa ja nopeutta. Sopii kaikille, sillä jokainen voi tehdä täysillä omalla tasollaan ja samalla polttaa rasvaa ja tehostaa aineenvaihduntaa. Yksinkertaiset mutta tehokkaat liikkeet voi tehdä myös ilman hyppyjä.

VENYTTELY
Tunnilla on helppo lämmittely ilman askelsarjoja n. 5 – 10 min sekä pitkä monipuolinen venyttely n. 50 min. Sopii myös aloittelijoille.

ZUMBA®
Sekä vanhat että nuoret nauttivat iloisesta ja tarttuvasta Zumba -tunnelmasta. Zumba® Fitnessin keinuvat tanssiliikkeet antavat kunnon kyytiä koko vartalolle.

* OMA PYYHE JA JUOMAPULLO MUKAAN!
* HYVÄ VÄLIPALA VÄHINTÄÄN
   PUOLI TUNTIA ENNEN KUNTOILUA
* ETHÄN TULE ULKOJALKINEILLA JUMPPAAN TAI SALILLE (hiekka vaurioittaa lattioita ja laitteita)