Tarkenna hakua

Jumppien sisällöt

Tästä näet minkälainen jumppa on kyseessä. 

AIKAINEN LINTU                                                                   Tehokas perustunti, joka sisältää alkulämmittelyn, monipuolisen lihaskuntotreenin sekä loppuvenyttelyn palauttavine rauhallisine liikkeineen. Lihasryhmät ja välineet ovat vaihtuvalla teemalla. Ota tunnille mukaan juomapullo ja hikipyyhe!

HIIT                                                                                         (High-intensity Interval Training) on erittäin raskas, oman kehon painolla tehtävä intervallitykitys, joka kohottaa nopeasti kuntoa ja parantaa lukuisien tutkimusten mukaan sekä sokeri- että rasva-aineenvaihduntaa. Tunti sopii monen kuntoisille, jokainen tekee itseensä nähden "täysillä", ja liikkeille on aina vaihtoehtoisia tekotapoja. Tunnilla ei ole koreografioita. Tunti sopii miehille ja naisille.

HOPEINEN JUMPPA
Eläkeläisille suunnattu jumppatuokio, jossa on vaihteleva ohjelma. Lihaskuntoa, tasapainoharjoitteita, kunnonkohotusta ja tunnin lopussa on tietysti vielä venyttelyt.

IKILIIKKUJAT
Tunti sisältää alkulämmittelyn n. 15 min, jonka jälkeen tehdään kuntosaliharjoittelua n. 45 min, jossa ohjaaja on kokoajan paikalla avustamassa laitteiden ja liikkeiden kanssa. Tunnin lopussa on vielä venyttelyt n. 15 min.

JOOGA
Joogaliikkeet eli asanat auttavat pitämään kehon notkeana, joustavana ja hyvässä kunnossa. Asanoiden vaikutuksesta hermosto, imunestejärjestelmä, aineenvaihdunta sekä sisäeritysrauhasten hormonieritys tasapainottuvat. Täten asanat auttavat pitämään harmoniaa fyysisen kehon, tietoisen mielen ja alitajuisen mielen välillä. Rauhoittavaa ja rentoa kehon ja mielen hallintaa. Sopii kaikille.

JÄTTIPALLOJUMPPA                                                                  Luova ja hauska tunti, jossa saat hien päälle jumppapalloa käytteäen apuvälineenä. Tunti sisältää n. 10 minuutin lämmittelyosuuden, tasapainoilua sekä lihaskunto-osuuden. Tunnin lopuksi isojen lihasryhmien venyttely. Jättipallojumppa sopii erityisesti työikäisille ja eläkeikäisille, jotka haluavat parantaa tasapainoa ja pitää lihaskuntoa yllä.

KEHO KUNTOON
Tempoltaan rauhallinen kehonhuoltotunti. Askelluksia ei ole, vaan tunnilla keskitytään lihaskuntotekniikoihin ja syviin vatsalihaksiin. Sopii kaikenkuntoisille ja tuo monipuolisuutta harjoitteluun.

KEHONHUOLTO                                                                   Kehonhuolto on kokonaisvaltainen lihasten ja lihaskalvojen hyvinvointia edistävä tunti, jossa on vaikutteita eri kehonhuoltomenetelmistä. Tunnilla käytetään apuna välineitä ja omaa kehoa. Rauhallisesta tahdistaan huolimatta tunnet harjoittelun tehokkuuden välittömästi. Dynaamiset liikkeet ja kehon huoltaminen lisäävät liikkuvuutta. Tunnilla ei tarvitse kenkiä. Tunti sopii kaikille.

KEPPIJUMPPA                                                                    Tehokasta perusliikkumista keppiä käyttäen (ei välttämätön). Alkulämmittely noin 20-25 min. Lihaskuntoliikkeitä eri välineitä käyttäen keskittyen ylä- ja keskivartalon lihaksiin. Loppuvenyttely noin 10 min.

KUNNONJUMPPA
Tehokas perustunti. Tunti sisältää alkulämmittelyn, monipuolisen lihaskunto – osion sekä loppuvenyttelyn.

KUNTOCIRCUIT
Tehokas perustunti. Sisältää alkulämmittelyn, monipuolisen lihaskunto-osuuden kuntopiirimuodossa sekä loppuvenyttelyn. Tunnin lopuksi lyhyet venytykset.

LAVIS – LAVATANSSIJUMPPA
Hauska ja hikinen tunti joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla tanssitaan yksin, joten ei tarvitse etsiä tanssiparia osallistuakseen. Laviksessa käydään läpi tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba ja mikäli nämä eivät ole tuttuja entuudestaan niin kuntoilun ohella ne opitaan!

MIEHET
Kaikenikäisille miehille vaihtelevalla ohjelmalla suunnattu tunti, jossa parannetaan lihasvoimaa, kehonhallintaa ja kestävyyttä. Tunnin lopussa rauhalliset venyttelyt.

* PILATES (PAIKKAVARAUS!)
Tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, opettamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä. Menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia, jotka myös koordinoivat taloudellista ja vähäenergistä tuki- ja liikuntaelinten käyttöä. Sopii myös aloittelijoille.

PUMP IT
BODYPUMP- tyylinen lihaskuntotunti, jossa on helppo lämmittely ilman askelsarjoja. Yhtä lihasryhmää työstetään yhden kappaleen ajan. Apuna käytetään pääasiassa voimatankoja. Tunnin lopussa on vielä loppuvenyttelyt. Sopii myös miehille!

PHA
Intervallitunti, jossa vuorotellaan syke- ja lihaskunto – osioita lyhyissä jaksoissa. Liikkeet tehdään ns. pattereina. Liikepatteriin kuuluu kaksi lihaskuntoliikettä ja yksi sykkeenkohotusliike. Tunti sisältää alkulämmittelyn n. 10 min, jonka jälkeen tehdään kolme erilaista patteria. Tunnin lopussa myös lyhyt venyttelyhetki n. 5 – 10 min.

REISI, VATSA, PEPPU (RVP)
Keskitasoinen askelsarja n. 20 min. Lihaskunto-osuudessa käydään tehokkaasti läpi reisi-, vatsa- ja pakaralihakset n. 30 min. Tunnin lopussa venyttely.

SIMPPELI AAMUJUMPPA
Helppo lämmittely ilman askelsarjoja n. 15 min. Monipuolinen lihaskunto-osuus n. 35 min. Tunnin lopussa venyttelyosuus n. 10 min. Sopii myös aloittelijoille.

SUPER BODY
Helpohko askelsarjallinen alkulämmittely 10-15 min. Monipuoliset lihaskuntoliikkeet painotankoa ja mahdollisesti muita välineitä käyttäen. Lopussa venyttely.

TOIMINNALLINEN TREENI                                           Toiminnallinen tunti, jonka aikana vahvistat lihaskuntoa ja parannat liikkuvuutta. Toiminnallinen treeni ei sisällä askelsarjoja. Tunnin aikana treenataan koko kroppa käyttäen kehonpainoa sekä arilaisia apuvälineitä. Tunti sopii miehille ja naisille tasosta riippumatta.

VENYTTELY
Tunnilla on helppo lämmittely ilman askelsarjoja n. 5 – 10 min sekä pitkä monipuolinen venyttely n. 50 min. Sopii myös aloittelijoille.

ZUMBA®
Sekä vanhat että nuoret nauttivat iloisesta ja tarttuvasta Zumba -tunnelmasta. Zumba® Fitnessin keinuvat tanssiliikkeet antavat kunnon kyytiä koko vartalolle.

* OMA PYYHE JA JUOMAPULLO MUKAAN!
* HYVÄ VÄLIPALA VÄHINTÄÄN
   PUOLI TUNTIA ENNEN KUNTOILUA
* ETHÄN TULE ULKOJALKINEILLA JUMPPAAN TAI SALILLE (hiekka vaurioittaa lattioita ja laitteita)