Tarkenna hakua

Tiedote 7.2.2018

Vaikuta ja vaikutu – sinustako sosiaalipalveluiden kehittäjä?

Kaarinan sosiaalipalveluissa kokoontui historian ensimmäinen asiakasraati vuonna 2017. Tänä vuonna kootaan uusi raati, jonka tavoitteena on tuoda esiin asiakkaiden näkemyksiä sosiaalipalveluiden järjestämisestä, toteutumisesta ja osallisuudesta.

Asiakasraati on asiakkaista ja sosiaalipalveluiden ammattilaisista koostuva työryhmä, joka kokoontuu säännöllisin väliajoin. Asiakasraadin kautta on mahdollista viedä muutosehdotuksia eteenpäin sosiaalityön ammattilaisille, johdolle, päättäjille ja medialle. Asiakasraatiin osallistuminen on vapaaehtoista.

Asiakasraati kokoontui vuoden 2017 aikana yhteensä kuusi kertaa. Raadissa käsiteltiin tiedottamista, työttömien palveluita, yhteistyötä eri toimijoiden kesken, sosiaalityön imagoa, kohtaamistaitoja sekä ennaltaehkäiseviä palveluita. Raadin muistiot löytyvät julkisina asiakasraadin sivuilta >> 

Infotilaisuus asiakasraadista järjestetään torstaina 15.2. klo 15 kansalaistoiminnan keskus Puntarissa (Pyhän Katariinantie 7). Tervetuloa kuulemaan asiasta lisää! Infotilaisuuteen osallistuminen ei vielä sido mihinkään.

Ensimmäisestä asiakasraadista positiiviset kokemukset

Ensimmäinen asiakasraati oli niin positiivinen kokemus, että työntekijät ja muut raatilaiset kannattivat ehdottomasti toiminnan jatkamista. Raatilaisten kommentteja:

  • Antanut ajattelemisen aihetta. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.
  • Pystyy omalta osaltaan vaikuttamaan + oppinut asioita -> pystyy hyödyntämään ja kertomaan muille
  • Ymmärtää paremmin, mitä kaikkea muuta sosiaalipalvelut ovat, kuin omakohtaiset kokemukset
  • Näkökulman vaihtamisen kokemus ja taito työhön!

Ota rohkeasti yhteyttä tai saavu kuulemaan infotilaisuuteen!

Lisätietoja:
Johanna Paasivirta, sosiaalityöntekijä p. 050-3140951
Annika Oldenburg, palveluohjaaja, p. 050-3146123

Sähköpostiosoitteeseen asiakasraati@kaarina.fi voivat sekä raatilaiset että muut kuntalaiset laittaa kommentteja ja ehdotuksia raadille.