Tarkenna hakua

Tiedote 25.1.2019

Kaarina otti käyttöön Pyydä apua! -napin

Pyydä apua! -nappi on nopea tapa olla yhteydessä lasten ja perheiden palveluihin, sillä vastauksen saa viimeistään seuraavana arkipäivänä. Nappi löytyy Kaarinan kaupungin kotisivuilta, jotka liittyvät perheisiin sekä lapsiin ja nuoriin tai suoraan osoitteesta www.kaarina.fi/pyydaapua. Napin ja osoitteen takaa aukeaa lomake, johon voi vaikka nimettömästi jättää kysymyksen tai avunpyynnön.

Pyydä apua! -nappi, Kaarinan kaupunki
Jos mieltä painaa kysymys, joka liittyy oman, perheenjäsenen, ystävän tai muun läheisen tilanteeseen tai avun ja tuen tarpeeseen, Pyydä apua! -nappi on helppo ja nopea tapa saada asia eteenpäin.

- Pyydä apua! -napin vastauspäässä on aina palveluneuvoja, jolla on pitkä kokemus erilaisista perheiden tilanteista, kertoo Kaarinan sosiaali- ja terveysjohtaja Anna Arola-Järvi.

Napin takaa aukeavaa lomaketta ei ole tarkoitettu akuuttien tai hätätilanteiden hoitoon. Tällaisissa tilanteissa tulee aina ottaa suoraan yhteys hätänumeroon 112. Arola-Järven mukaan napin kautta tuleviin kysymyksiin ja avunpyyntöihin vastataan viimeistään seuraavana arkipäivänä.

- Kysyä voi myös nimettömästi ja kannattaakin muistaa, ettei lomakkeeseen laita mitään salassa pidettäviä tietoja. Pyydä apua! -nappi voi olla ensi askel avun saamiseksi ja tärkeintä on luoda yhteys auttajan ja apua tarvitsevan välille. Viralliset asiat ehdimme hoitaa myöhemmin, kuvailee Arola-Järvi.

Pyydä apua! -nappi on nyt käytössä maakunnan 27:ssa kunnassa tai kaupungissa 18:ssa. Lisää kuntia on tulossa koko ajan.

Lisätietoja:

sosiaali- ja terveysjohtaja Anna Arola-Järvi
anna.arola-jarvi@kaarina.fi
puh. 050 314 6020

vs. sivistysjohtaja Mika Rantanen
mika.rantanen(at)kaarina.fi
puh. 050 373 2621